mandag den 20. december 2010

The Nightmare Before Christmas

Ahhhh.... Jul.
- Hvad jeg elsker allermest ved julen? Tim Burton, naturligvis. Og hans vidunderlige stop-motion film 'The Nightmare Before Christmas'.

Anledningen til kagen var en julefrokost med klassen, som et alternativ (hvilket viste sig at blive et supplement, for vi elsker jo mad) til ris á la manden. Så julet skulle det være, og julet blev det: chokoladekage med syltede kirsebær og cognac-smørcreme.

Jack Skellington, her i en ynkelig ståltråds-efterligning (beklager, det er længe siden, jeg har rodet med fondant. Bliver bedre næste gang, det lover jeg).
Farlige græskar på kirkegården. Meget uhyggeligt...
Og trædøren med juletræet, som fører ind til Christmas Town.
Skal I lige opdateres, så opfordrer jeg til en god kop kaffe og utallige klip på youtube :)

Glædelig jul!

11 kommentarer:

  1. Du er WILD, men det ved du.. har længtes efter en kage fra dig.. Jule knus til dig fra mig :)

    SvarSlet
  2. Hold da helt op hvor er den flot - godt gået.
    Den bedste julekage jeg har set i år.

    SvarSlet
  3. nej hvor er den bare flot
    jule knus pia

    SvarSlet
  4. Er du gal hvor er den bare flot!!! Er der noget inde i toppen?

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den bare flot!!!

    SvarSlet
  6. Wow - fantastisk! Jeg er selv Burton og ikke mindst NBX-fan, så hver jul skal den film bare ses til et arrangement for særligt udvalgte venner. Det er i morgen. Kunne godt bruge sådan en kage der til arrangementet ;)

    God jul til dig!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Ih 1000 tak, sødeste piger :)

    Lene - jeg har også savnet kagetosserierne. Man er jo blevet helt afhængig af det sukker-pjat...

    TanteKage - der er kage helt op i toppen, kun den tynde krølle er ren MMF. Det lykkedes at betrække hele øverste lag og lave krøllen i et stykke, så der kun var en lille samling på bagsiden af kagen. Jeg havde vist en særligt god fondant-dag :)

    Mirjam - du skal være så hjertens velkommen til at låne inspiration her :) Håber I får et dejligt arrangement.

    Kærlige julehilsner
    Nana

    SvarSlet
  8. Hold da helt op hvor er den her kage bare folt, jeg er HELT pjattet med den...
    Jeg var i disney land for et par måneder siden og kom hjem med en hel del Jack Skellington figurer til min søn og ja mig selv, for helt voksen bliver jeg aldrig ;)
    Jeg er dybt imponeret over denne kage

    Hilsen Luise

    SvarSlet
  9. Hvor er den fed.. du har forenet to af mine yndlings ting :-) Tim Burton og kage!
    Jeg kan godt se at Jack Skellington er lidt sølle, men resten af kagen er utroligt skulpturel og meget stemningsfuld -sådan en vil jeg bare lave engang når mine fondant evner bliver mere avancerede ;-)

    Mange imponerede hilsner fra en anden chokolade elsker - Stine

    chokoladesansen.blogspot.com

    SvarSlet