fredag den 4. juni 2010

Pinsetræ

Jeg er ikke pædagog.
Faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at jeg ikke er pædagogisk anlagt. Overhovedet.
Så hvordan underholder man 4 unger i alderen 4-10 i et (næsten) økologisk træhus på Møn en regnvejrsdag i pinsen?
Man laver en kage...
Alma, Vera, Ida og Magnus var mine ivrige samarbejdspartnere på projektet. Pigerne rørte fondant, hvilket de var super gode til, selvom det klistrede helt vildt på fingrene, og man skulle vaske hænderne mange gange undervejs. Og Alma og Veras far fik tips og tricks til, hvordan man smører op og overtrækker en kage. Med de remedier, der nu er tilgængelige i et almindeligt køkken.

Hvis I derude skulle være i tvivl, så har vi udover en masse blomster og blade lavet en flyvende mus, en måne, en stor lort og en fisk. Alma sluttede af med at lave en ko på siden. Og så bestemte vi os for, at den lange brune pølse for neden
ikke var en lort, men derimod en gren fra træet :D
Jeg synes den blev rigtig fin :) Det var ihvertfald sjovt at lave den...

2 kommentarer: