onsdag den 3. marts 2010

Livets træ

I august sidste år skulle nogle af mine kære venner giftes, og som tema for brylluppet, nej egentlig mere end det, det er faktisk deres tema, nemlig Livets Træ. Stort, stærkt, oldgammelt og med al den visdom og kærlighed, der findes i jorden og luften. Min mand Ossip lavede naturligvis deres ringe, og bryllupsoptoget skulle forbi de gamle ege ved Fredensborg Slot skåle i champagne.
Nå, men det skulle
selvfølgelig også siges med kage :) Så mit bud på deres træ og deres bryllupskage blev denne:
Det er helt specielt bevægende, når 2 mennesker finder hinandens lys så hurtigt. Og fortsætter samme vej i hinandens nærhed. And I always, ALWAYS, cry at weddings...
De har i øvrigt fortsat deres lidenskab i et nyt koncept, PowerOf2.

...

Og for de nysgerrige er her så lige et work-in-progress billede af grenene. De er snoet i ståltråd -elefanttråd til de tykke og almindelig ståltråd til de tyndere grene- ligesom de der træer i guld og sølv, som man altid finder på markederne. Bagefter er de så penslet med chokolade...

3 kommentarer:

  1. Sikke nogen fine kager du har lavet :-) Denne kage er jeg helt vild med. HVordan har du fået lavet træet ???

    SvarSlet
  2. Tak ;) Stammen er kage lag-på-lag med en creme, smurt op og overtrukket med chokolade. Grenene har jeg snoet i ståltråd, og så penslet med flere lag chokolade, hvorefter MMF-bladene er limet på. Grenene er så bare stukket ind i stammen og holdt fast af chokolade. Mener jeg har et billede af grenene før chokoladen... Lede lede...

    SvarSlet
  3. Tak :-) Jeg gemmer ideen . Smadder smart.

    SvarSlet