Min kære veninde Ida havde for en måneds tid siden spottet et opslag om det i Politiken, og altså... en udfordring er en udfordring, så jeg var jo nødt til at melde mig til. Så som med alle kager, der kommer omkring mine hænder, var der her en mulighed for at prøve noget nyt af. Tænke tænke... Hvad skulle jeg lave? Det blanke lærred... 'Hvad skal jeg tegne, mor?' 'Ja, hvad synes du selv, min ven.' Bah! Det kan man jo ikke bruge til noget. Nå, men jeg ville gerne have motivet med missekatten, der bliver vækket af en drøm, og med det samme opdager sommerfuglen, og bare rækker ud efter den, inden den overhovedet er nået at komme på benene. Et motiv som Ossip brugte til et vedhæng engang:
Ossip lavede så en udstikker til sommerfuglene, og så havde vi balladen: hvordan skulle resten af kagen så se ud? Hm... Tænke noget mere... Og prøve nogle teknikker af på en prøvekage til glæde for Peters dagplejer (igen). Men jeg ville gerne prøve at male på kagen, og så havde jeg uendelig meget lyst til en rodet, blomstrende have... Så derfor endte den ud, som den gjorde. 
Rodet, ukrudtet, men egentlig ret fint...
... Og nå ja, nævnte jeg forresten, at jeg vandt? ;)
